unutkanlikSağlıklı beslenme, bir çok hastalık üzerinde önemli etkilere sahipken, beyin fonksiyonları için de önemli ölçüde etkilere sahiptir.

Bilindiği gibi beyinin tek kaynağı glikozdur ve bu tamamen yeterli ve dengeli beslenmeye bağlıdır. İyi beslenme beyin fonksiyonlarını geliştirerek, unutkanlığın da önüne geçecektir. Beslenmede yapılan hatalar diyabet, kolesterol,kalp-damar rahatsızlıkları gibi sorunları tetikleyebildiği gibi, beyin fonksiyonlarını da olumsuz etkileyebilmektedir.

Örneğin, fazla miktarda doymuş yağ içeren yiyecekler kötü kolesterolün yükselmesine, damarlarda plakalar oluşmasına ve dolayısıyla beyne olan kan akışının azalmasına neden olabilir. Beyne giden kanın olması gerekenden az olması ise kan yoluyla taşınan oksijenin de azalmasına yol açar. Oksijen azlığı kısa sürede hafızanın zayıflamasına, ilerleyen durumlarda ise “vasküler demans”a neden olabilir.

Beynimizi iyi beslemek için, glikoz, vitamin ve mineral içeren gıdaların tüketimini yeterli yapmalıyız. Unutkanlığın önüne geçebilmek için hangi gıdalar ve besin öğeleri arttırılmalıdır?

  • Omega-3 açısından zengin balık, en önemli kaynaklardandır.

  • Yine omega-3 zengini, badem, ceviz, keten tohumu, chia tohumu, ay çekirdeği,susam gibi yağlı tohumlar diyete eklenmelidir.

  • Kırmızı biber, biberiye, karanfil unutkanlık için tüketilmesi gerekenlerdendir.

  • ‘Quarsetin’ antioksidani içeren elma, elma suyu,

  • Serbest radikallere karşı savaşan nar, portakal, greyfurt, hem meyvesi hem de suyu beslenmeye eklenebilir.

  • Unutkanlık için diğer önemli faktör; yeterli miktarda su tüketiyor olmak ve vücut su oranımızın istenilen düzeyde olmasıdır. Su; yaşamımız için oksijenden sonra gelen en önemli öğedir. İnsan besin almadan haftalarca yaşabiliyorken, su içmeden yalnızca birkaç gün yaşar. Vücut suyunun %3 ünü kaybıyla fiziksel performans; %5 kayıpta konsantrasyon eksikliği; %8 kayıpta baş dönmesi, yorgunluk; %10 kayıpta kas spazmı, böbrek yetmezliği başlıyor ve hayati tehlike söz konusu olabiliyor.