selulitYaz aylarına sayılı günler kalmışken birçok kadının problemi olmuş selülitleri önlemek için neler yapmalıyız? Selülit; lenfatik dolaşımın bozukluğu, östrojen hormonu fazla salgılanıyorsa ya da genetik faktörlerin etkisi ile sadece kilo problemi yaşayanlarda değil aynı zamanda kilo problemi olmayan kadınlarda da görülebilen portakal kabuğu görünümüdür. Sadece diyetle selülitleri azaltmak yetersiz olabilir ancak selülitin ilerlemesine karşı önemli bir destek sağlayabilir.Doğru beslenme ve yeterli fiziksel aktivite ile bu görünümü en aza indirmeniz mümkün olabilir.

  • Ananas, üzüm, greyfurt, kiraz, portakal, kivi, kayısı gibi antioksidandan zengin yeşil, kırmızı ve turumcu meyveleri beslenme düzenimizde sıklıkla tüketmeliyiz.

  • Lenf dolaşımının düzene girmesi ve cildin kendini yenilemesi için omega-3 kaynaklı besinleri tüketmeliyiz. En iyi omega-3 kaynağı somon, ton balığı, keten tohumu ve cevizi ara ve ana öğünlerimize eklemeliyiz.

  • Özellikle tuz ve şeker tüketimiini önemli ölçüde azaltınız.

  • Kafein yağ oksidasyonunu arttırıcı, yağ yakıcı etkisinden dolayı, selülit sorununu tetikleyici etki göstermez ancak önemli olan günde 2 fincan kahveyi geçmemektir.

  • Alkol ve sigara tüketiminden uzak durmaya çalışınız.

  • Ana ve ara öğünleri atlamamaya dikkat ediniz.

  • Günde 2,5-3 litre su tüketmeye özen gösteriniz.

  • Hayatınıza hareket katın ve günde 45-60 dakika yürüyüş veya egzersiz yapın.