sarimsakSarımsak dünya çapında bilinen eski çağlardan beri ilaç yerine kullanılan bir besindir. Sarımsak lipidi düşürür, antitrombotiktir, kan pıhtılaşmasını önler, tansiyonu düşürür, antioksidandır, antimikrobiyal, antiviral ve antiparazitiktir. Bu faydaların tamamı 1.200 farkamakolojik araştırma ile ispatlanmıştır.

Peki herkes sarımsağın bu faydalarından yararlanabilir mi?

Sarımsağa karşı gerçekleşmiş bir gıda intoleransı (duyarlılığı) mevcut ise sarımsağın bu faydalarından yararlanmamız söz konusu olmayacaktır aksine bir çok hastalığınızın nedeni sarımsakta olabilir. Sarımsağın sizin için uygun bir besin olduğunu belirlemek için intolerans durumunuzu mutlaka kontrol edin.

Sarımsak sizin için doğru besin ise olası faydaları;

• Yapılan bir dizi çalışma sonuçlarına göre, sarımsak takviyesi dört haftalık bir uygulamanın ardından toplam serum kolesterol seviyesini % 12 oranında azaltmıştır. HDL (iyi,koruyucu) kolesterolü düşürmeden, LDL (kötü) kolesterolün %14-15 oranında azalmasına sebep olmuştur. Bazı çalışmalarda da sarımsağın HDL yi %22 ye kadar yükseltmiştir. Sarımsak aynı zamanda trigliserid seviyesini de % 17 kadar düşürmüştür. Aynı zamanda plak oluşumunu azaltabildiği içi kardiyovasküler hastalıklara karşı güçlü bir maddedir.

• Sarımağın kanser karşıtı özellikleri hakkında çalışmalar devam etmektedir.

• Soğuk algınlığı ve gribal enfeksiyonlarda da etkilidir.

• Tansiyon üzerinde olumlu etkileri mevcuttur.

Sarımsak her hali ile etkili mi ?

Eğer bir diş sarımsağı bütün halde yutacak olursanız pek fazla fayda göremeyeceksiniz. Sarımsak kullanılırken ezilmeli ya da küçük parçalara bölünmelidir,bileşiklerin birbiriyle etkileşime girmesi için ne kadar çok ufalanırsa o kadar etkili olduğu bilinmektedir.