sagliklicilduzakdur1Alkol

Alkol vücuttan su atımını artırır ve hücreleri yorarak yaşlandırır. 

Kafein

Siyah çay, kahve ve kolalı içeceklerde bolca bulunan kafein, vücuttan suyla birlikte minerallerin de atılmasına sebep olur. Susuz kalan vücut metabolik aktivitelerini gerçekleştirmede zorlanır, yorulur. Kafein midede asit üretimini artırır ve mide rahatsızlıklarına yol açar. Bu da cildin ışıltısını kaybetmesine sebep olur.

Şeker

Fazla şeker tüketimi cildin elastikiyetini azaltarak kırışıklıkları artırır. Yüksek kan şekeri androjenik hormon salınımını artırır. Bu da kırışıklıkları ve yaşlanmayı hızlandırır.

Tuz

Sağlıklı bir insanın ortalama günlük tuz ihtiyacı 3-4 gramdır. Türkiye’de ise günlük ortalama tuz tüketimi 18 gramdır. Fazla tüketilen tuz vücutta su tutulumuna sebep olacaktır. Bu da ellerde, ayaklarda, bileklerde terleme, karın bölgesinin genişlemesi, ani kilo değişiklikleri ve hızlı kilo alımına sebep olabilir. Gözaltı morlukları, torbaları ve yüzdeki şişliklerin başlıca sebeplerinden birisi de fazla tuz tüketimidir. 

Asitli Yiyecekler

Kolanın içerisinde bulunan fosforik asit cildin hızlıca yaşlanmasına sebep olur. Bununla birlikte kemik için olumsuz etkilere de sahip. Yapılan çalışmalar, fosforik asit içeren asitli içecekler tüketen kişilerin daha az kemik yoğunluğuna sahip olduğunu göstermiştir. Bu da osteoporoz riskini artıran bir durumdur.