Ramazan Ayı’nın Temmuz ayına denk gelmesi ile sahur ve iftar arasında geçen süre  15-17 saate kadar uzuyor . Kalp-damar ve yüksek tansiyon hastalığı olup ilaç kullananlar, diyabet hastaları, hamileler, böbrek yetmezliği ve diyaliz hastaları, kanser tedavisi görenler, çocuk ve yaşlılar riskli gruptadır. Bu süreyi aç ve özellikle de susuz geçirirken günlük yaşamın ve sağlığınızın etkilenmemesi için Ramazan Ayı’nın önemli gereklerinden birisi olan Sahur öğününün yapılmasını lütfen önemseyin ve ihmal etmeyin.

 

Sahurda Beslenme Grupları Nasıl Dengelenmeli? 

  • Karbonhidrat: Tam tahıllı ekmek – Makarna – Börek – Pilav
  • Protein           : Peynir – Yumurta – Yoğurt – Kıyma/Tavuk (Sebzede veya Börekte)
  • Yağ Grubu     : Zeytinyağı – Ceviz – Badem (Zeytin tuzlu olduğu için tercih edilmemelidir)
  • Sebze              : Domates – Salatalık – Pişmiş Sebze
  • Meyve             : Taze meyve – Komposto olabilir (Şekerli komposto, bitki çayı, hafif çorbalar tercih edilmelidir)

Sağlıklı Bir Sahur Tercih Ederken Dikkat Edilmesi Gerekenler:

  • Yeniden uykuya geçişe uygun olmalı
  • Gün boyu tok kalmanıza yardım etmeli
  • Tuz oranı yüksek olmamalı
  • Yeteli sıvıyı içermeli
  • Barsak hareketleriniz için yeterli lifi sağlamalı
  • Protein, karbonhidrat ve yağ içeren besinlerden oluşmalı
  • Vitamin ve mineral alımını desteklemeli
  • Kolay hazırlanabilir ve pratik yenebilir olmalı

 

Bir Ramazan klasiği olan pideyi iftarda tercih edin sahurda tam buğday veya tam çavdar ekmeği seçin. Çünkü tam tahıllı unlardan yapılmış ekmek daha uzun süre tok tutar. İftarda pide yerken 1 avuç içi büyüklüğündeki pide yaklaşık 50-70 kalori yani 1 dilim ekmek kalorisine eş değerdir.

Ramazan ayında kilo almamak için tercih edeceğimiz besinlerin bize uygun olması lazım. Uzun süren açlık sonunda tercih edilen besine karşı intoleransınız varsa; şişkinlik, kilo artışı, ödem oluşumu, kabızlık, gaz, ishal, cilt rahatsızlıkları ile karşılaşma ihtimalimiz oldukça yüksektir.

Ramazan ayını daha rahat geçirebilmek için mutlaka intolerans gösterdiğiniz besinleri tespit ediniz.