Project Description

Önceki gruplarda yapılan önerileri uygularsanız günlük katı ve sıvı yağ ihtiyacınızı da karşılamış olursunuz. Çünkü bu grup besinler süt ürünleri, et, yağlı balıklar, kuruyemiş ve tohumlarda bulunmaktadır.

Salata soslarında veya pişirirken kullandığınız yağlar, ekmeğin üzerindeki tahılları tercih ediyorsanız katı ve sıvı yağları daha az miktarlarda tüketmelisiniz.

Çeşitli meyve ve sebzelerde olduğu gibi katı ve sıvı yağlan çeşitlemeniz de sağlıklı bir beslenme için önerilmektedir.

Çoklu doymamış yağlar (örneğin ayçiçeği, susam ve kabak çekirdeği) ısıdan zarar görmeye çok yatkındırlar (zararlı “trans” yağlara dönüşürler) ve bu nedenle en uygun şekilleri salata, sos ve ekmek bandırılarak yenen soğuk sıkma yağlardır.

Tekli doymamış yağlar (zeytin yağ gİbİ) veya doymuş yağlar (az miktarda tereyağı gibi) pişirmek İçin kullanımda ticari olarak İşlenmiş mısır ve ayçiçeği yağlarından daha sağlıklıdır.

Tereyağı ve/veya zeytin yağ ekmeğe sürmek için ya da tost hazırlamada tercih edilmelidir.