foodtestodemBirçok besinin vücudumuza faydaları kadar ödem yapma etkisi de vardır, işte bu besinlerden 13 tanesini ve alternatif olarak neler yapabileceğinizi bu yazımızda sizler için derledik…

Tuz

Ödemin vücutta oluşmasının en büyük sebebi gereğinden fazla tuz tüketmektir. Tuz vucutta su tutulumunu arttırır. Bu yüzden mümkün olduğu kadar yemeklerinize attığınız tuzu azaltın, mümkünse kesin, kesmek istemiyor ve tuzu seviyorsanız piyasada satılan sodyumu azaltılmış tuzları tercih edin. Masada tuzluk bulundurmayın.

 

Fast-food

Bu tür hazır besinlerin içerisinde yüksek miktarda tuz vardır. Hamburger, pizza tarzı hazır, fast-food besinleri diyetinizden çıkarın.

Kraker-bisküviler

Hazır ambalajlı kraker, bisküvilerin içerisinde tuz miktarı fazladır. Aralarda bu tür besinleri tüketiyorsanız bunların yerine tuzsuz badem, fındık ve ceviz tarzıi besinleri tüketmeye çalışın. Özellikle kraker v.b tüketmek isterseniz galete veya sodyumu azaltılmış krakerleri tercih ediniz.

Mısır gevrekleri

Kahvaltıda tüketilen mısır gevrekleri yerine yulaf ezmesi tercih edin, daha az tuz tüketmiş olursunuz.

Hazır sıkılmış sebze suları

Hazır raflarda satılan domates suyu, sebze suları tuz içermektedir. Bunların yerine taze meyve ve sebze tüketimine özen gösteriniz.

Turşu

Yüksek miktarda tuz konularak bozulması önlenen turşu ve turşu sularından uzak durun.

Hazır paketli ürünler

Hazır çorbalar, yemek sosları tarzında paketlenmiş ürünler kullanmayın ve mümkün olduğunca yemeklerinizi evde taze besinlerden yapmaya çalışın.

Dondurulmuş ürünler

Nugget, dondurulmuş pizza tarsi ürünlerde de yüksek miktarda tuz vardır ve bu tür hazır ürünler de ödeme sebep olur. Bu yüzden mümkün olduğu kadar ürünleri kendiniz dondurun ve hazır ürünler kullanmayın.

Soslar

Hazır makarna ve salata sosları yüksek miktarda tuz içerir bu yüzden bu tür sosları kullanmayın mümkünse evinizde kendiniz taze domateslerden ve sebzelerden soslar hazırlayın, lezzet için bol bol tuz haricinde diğer baharatları kullanarak çeşitli soslar hazırlayın.

Beyaz ekmek

Beyaz ekmekte ki tuz oranı yüksektir bu yüzden tuzsuz kepek ekmek ve tam buğday ekmeği gibi daha doğal işlenmemiş ekmek türlerini kullanmaya özen gösterin.

Peynir

Peynirin saklanmasında tuzlama yöntemi çok kullanılmaktadır veya bazı peynirlerin kendinden tuz oranları yüksektir. Bu yüzden az tuzlu peynirleri tercih edin ve 1 gece önceden tuzunu almak için suda beklettiğiniz peyniri ertesi günü tüketin. Mümkünse yağ ve tuz oranı en düşük lor peynirini tercih edin.

Konserveler

Çoğu konserve ürünlerinde yüksek miktarda saklama amaçlı tuz kullanılmaktadır. Bu yüzden konserve sardalya v.b ürünler yerine taze ve mevsiminde ürünler tüketmeye çalışın.

 Tuzlu kuruyemişler

Tuzlu çekirdek, kavrulmuş badem gibi tuzlu kuruyemişler yerine çiğ badem, fındık, ceviz tercih edilmelidir.