Menstrüasyon öncesi dönemde iştahınız çok açık, çok sinirli, hiçbir şeye tahammül edemeyecek durumda iseniz her şey üzerinize geliyor ve çok gerginseniz siz de adet dönemi öncesi sendromu yaşayanlardan olabilirsiniz.

Menstrüasyon döneminden bir – iki hafta önce sinirleriniz çok gergin olabilir ve her şey üzerinize geliyormuş gibi hissedebilirsiniz. Kendinizi tanımakta zorluk çekiyor ve bana ne oluyor yine diyebilirsiniz.. Bu dönem her kadını farklı etkiler iyi haber bu dönemin geçici olmasıdır. Sakin olun bu durumu tetikleyen hormonlarınız ve geçici bir durum. Her şey birbirine karışmış gibi olabilir ve kendinizi baskı altında hissedebilirsiniz böyle bir durumda stres düzeyiniz artar ve iştahınız bu durumdan etkilenebilir. Duygusal açlık ile fizyolojik açlığın birbirine karıştığı birçok duygu vardır, içinde bulunduğunuz dönemi rahat ve sorunsuz geçirmek için farkındalığınızı arttırmaya çalışın, durumu kabullenin ve sakin olun. Enerji değeri iyi ancak yüksek yağ ve şeker içermeyen besinleri seçin

Menstrüel döngünün ikinci yarısında (adet görmeye yaklaşırken) östrojen progesterona oranla en düşük halindedir ve bu zaman dilimi ruh halindeki oynamaların ve aşermelerin, yeme krizlerinin en yoğun yaşandığı dönemdir. Mücadele etmek ve sorunsuzca bu dönemi atlatmak için kesin bir tedavi şekli çok fazla söylenemiyor ancak kişisel özellikler ve bireyin kendi durumunu takip etmesi önemli. Çünkü her belirti her kadında farklı etki ve her tedavi de farklı tepki verebiliyor. Östrojen için  “doğal” antidepresan diyebiliriz çünkü Östrojen “mutluluk hormonu” olarak bilinen seratonin üretimini etkiliyor. Düşük östrojen düşük seratonin diye düşünülebilir. Düşük seratonin ise genellikle karbonhidrat ve şeker açısından zengin yiyecekler için aşermek demektir (örneğin çikolata) ama sakın buna kanmayın.

Progesteron da iyi hissetme halini etkileyen bir başka hormondur. Stresli olduğunuz zaman vücudunuzda bu hormon azalıyor. Östrojen ve progesteron arasındaki denge çok önemli, çünkü seratonin ruh halini iyileştirirken progesteronun gevşetici bir etkisi vardır. Kısacası bu iki hormonun ruh hali üzerinde zıt ancak birbirini tamamlayıcı etkisi vardır.

Bu dönemdeki sıkıntıları hafifletmek için beslenmenizde ve yaşam şeklinizde bazı değişiklikler yapmak kendinizi daha iyi hissetmenize yardımcı olabilir

  • Düzenli egzersiz yapın egzersiz sırasında salınan endorfin hormonunun mutluluk vereceğini unutmayın
  • Kuru kayısı, kuru üzüm, kuru erik içerdikleri doğal şeker ve lifler sayesinde insülün hormonunu çok fazla uyarmaz ve kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlar
  • Balık yağındaki omega -3 yağ asidinin en depresif durumlarda bile insana yardımcı olduğuna dair gittikçe çoğalan kanıtlar var. Daha güçlü ve beyin sağlığı için daha fazla Omega 3 tüketin, ceviz de bunun için çok iyi bir kaynaktır.
  • Sigara içmeyin, bol oksijen almak için açık havada yürüyüşler yapmaya çalışın egzersiz ile doğal olarak endorfin hormonu salınır ve kendinizi daha mutlu ve iyi hissedersiniz
  • Bol su içmeyi unutmayın, aşırı şiş olduğunuzda tuzu azaltın . Eğer su içmekte zorlanıyorsanız 1 .5 litre su ile 1 demet maydanoz, yarım limon, 1 çay kaşığı toz zencefil ve 1 dal kabuk tarçını kaynatın, süzdükten sonra 1 tatlı kaşığı bal ekleyip gün boyu için her gün yeniden tekrarlayabilirsiniz sıcak veya soğuk içmek sizin tercihiniz.
  • Şekersiz bitki çayları ile 1 avuç kuru üzüm de iyi kendinizi iyi hissetmenizi sağlar çayın içine tarçın ekleyebilirsiniz.
  • Kansızlık tablosu olanların  – kuru üzüm, kuru kayısı ve kırmızı et tüketimini C vitamini ile birlikte arttırmaları önemlidir
  • Sebze, meyve ve tam tahıllara ağırlık verin
  • Şeker ve şekerli yiyecekler, kafein ve alkolden uzak durun
  • Uyku düzeninize dikkat edin mutlaka 8 saat uyumaya çalışın
  • Stresi azaltmakla ilgili kendinize göre çözüm önerileri geliştirin arkadaşlarınızla sıkıntıları paylaşın
  • Daha küçük porsiyonlar ama daha sık yeme prensibine dikkat edin, bulantı ve mide hassasiyetine iyi gelecektir.