Kolay zayıflama denildiğinde aklımıza ilk önce sağlıksız zayıflama rejimleri gelmekte. Elbette aç kalmak, kendimizi besinsiz bırakarak rejim yapmak ya da zayıflatmayı vadeden ilaçlara umut bağlamak, çok yaygın fikirlerdendir. Hızlı kilo verdirmeyi amaçlayan diyetlerde, vücudun ihtiyacı olan karbonhidrat, yağ, protein, vitamin ve mineraller gibi temel besin öğeleri yeterli düzeyde alınamaz.

Sadece günü kurtaracak kadar enerji alınır. Bu tür beslenme programları uzun vadede çeşitli sağlık sorunlarına zemin hazırlar. Ve işin kötüsü verilmiş olan kilolar kısa süre sonra yeniden alınmaktadır.

Kolay zayıflamak, aslında size iyi gelen besinlerden faydalanarak, vücudunuzun ihtiyaçlarını aksatmadan kilo kaybetmek anlamına gelmektedir. Böylece kilo verme sürecinde, açlık yüzünden ‘yoksunluk’ hissi yaşamadan, enerjinizi kaybetmeden ve hatta ‘tok’ kalarak, sağlıklı şekilde kolayca zayıflayabilirsiniz.

Zayıflamanın Altın Kuralları

Süre Koymayın: Başlangıç olarak kendinize sınırlı bir takvim belirlemeyin. Aceleye getirmek oldukça streslidir. Stres de beslenme düzeninizi olumsuz anlamda etkiler. Acıkmadığınız halde beyniniz vücudunuza ‘acıkma’ sinyali gönderir. Kolay zayıflamak, hızlı zayıflamak demek değildir. Haftada sadece gramların gitmesini zafer olmak görmelisiniz. Haftada 5 kilo verdirmeyi amaçlayan diyetlerden uzak durmalısınız.

Sabırlı Olun: Bunun dışında, kilo verirken ilk başlarda hızlı şekilde giden kilolar, zaman içerisinde yavaşlayabilir. Birden 3 ya da 4 kilo vermişken, günlerce hiç kilo kaybedemeyebilirsiniz. Sabırlı olun. Doğru yoldasınız.

Metabolizma Hızlanmalı: Kolay zayıflamaya yardım edecek besinleri tercih edin. Metabolizma hızınızı artıran besinlerden oluşturduğunuz bir program size avantaj kazandırır. Örneğin; acı biber metabolizma hızını 2 katına kadar yükseltmektedir. Yemeklerde acı biberi baharat olarak tüketmeniz hem tokluk hissini uzatacaktır hem de zayıflamanıza yardımcı olacaktır. Metabolizmayı hızlandıran diğer gıdalar ise; zencefil, kuşkonmaz, keten tohumu, yeşil çay, ananas, proteinler, lifli gıdalar, tarçın olarak sıralanabilir.

Küçük Hedefler: Kendinize gerçekçi hedefler koyun. ‘Bu ay 10 kilo vereceğim’ gibi bir hedef hem gerçekçi değil hem de sizin için sağlıklı değil. Bu nedenle hedeflerinizi küçük koyun. Başarılı oldukça, devamını getirmek ve daha iyisini yapmak için istek duyacaksınız.

Çok Sık Tartılmayın: Eğer zayıflamaya çok odaklanarak yaşarsanız, bunu takıntı haline getirerek, zayıflama sürecini zorlaştırırsınız. Bu sebeple, sık tartılmanız da sizi olumsuz etkiler. Olması gereken ayda en fazla 3 ya da 4 kilo kadar zayıflamaktır. Bu nedenle sık sık kaç kilo verdiğinizi kontrol etmeniz motivasyonunuzu artırmaz, aksine düşürür.

Bol Su İçin: Unutmayın ki sağlıklı şekilde zayıflamak istiyorsanız, günde en az 2 litre su tüketmelisiniz.

Zayıflama sürecinizi desteklemesi için size iyi gelen besinlerden faydalanmak, vücudunuza özel ‘olumlu ya da olumsuz etkisi olan besinlerle’ ilgili detaylı bilgiye ulaşmak istiyorsanız, uzmanımızdan randevu alabilirsiniz.