Su yaşamsal önem taşımakla birlikte kilo kaybında da etkilidir.

suVücuttaki su oranının yeterli düzeyde tutulması yaşamsal önem taşır. Kilo verme programlarında da suyun önemi büyüktür. Su tüketimi ile metabolizmanın çalışması arasında yakın bir ilişki bulunur. Yeterli su tüketimi ile birlikte, günlük harcanan enerji miktarı dengelenir ve metabolizmanızın daha hızlı çalışması söz konusudur. Su, yeterli miktarda içildiği takdirde midede yarattığı hacimden dolayı alınan besinlerde farkında olmadan bir miktar kısıtlama yapar. Dolayısıyla besinlerle birlikte vücuda alınan enerji miktarı da bir miktar azalmış olur.

Su, hücrelere oksijen ve besin öğelerinin taşınmasını sağlar. Atık ürünlerin taşınarak böbreklerden atılmasını sağlamakla birlikte sindirim sistemi, cilt sağlığı, bağışıklık sistemi üzerinde de önemli rolleri vardır.

Günlük su tüketimi ne kadar olmalı?

Sağlıklı bir kişide su ihtiyacı kişiden kişiye değişkenlik göstermektedir. Ortalama 1, 5–2, 5 lt arasındaki su tüketimi normaldir. Genellikle su ihtiyacımız gün içerisinde besinlerden sağladığımız enerjiye göre değişkenlik göstermektedir. Basitçe söylemek gerekirse; en az aldığımız kalori miktarı kadar su tüketmeliyiz. (1500 kal. enerji içeren bir beslenme programı uyguluyor iseniz; su gereksiniminiz en az ortalama 1, 5 lt. olmalıdır). Terlemenin artması ile birlikte (spor sırasında ve sonrasında, yaz aylarında, vs. ) sıvı kayıpları arttığından; ½-1 lt. daha fazla su tüketilmelidir. Yaz aylarında su ihtiyacımız artış göstermektedir.
Hamile bayanların su ihtiyacı ise daha fazla olabilmektedir.