kalpdostuSarımsak

 İçinde bulunan besin öğelerinden dolayı damar içinde pıhtılaşmayı engelleyerek koroner kalp hastalıklarının oluşma riskini azaltır. Her gün 1 diş sarımsak yenilebilir.

 

Balık & Balık Yağı

 Damar içi tıkanıklarının azalmasında etkindir. İçeriğindeki omega-3 yağ asitleri yüksek antioksidan özelliğindedir. Haftada 2-3 kez balık tüketimi önerilmektedir. Somon, uskumru, ton, sardalya, omega-3 yağ asitleri bakımından zengin balıklardır.

 

Ceviz & Fındık

Yüksek antioksidan özelliği olan omega-3 ve E vitamininin yanı sıra magnezyum ve posa da içerir. Haftada 2-3 kez 6-7 fındık ve 2-3 ceviz tüketilmelidir.

 

Yulaf – Çavdar -Tam buğday unu

B ve E vitamini içeriklerinden dolayı kalp hastalıklarını önleyici özellikleri vardır. Ayrıca protein, kalsiyum, demir, çinko, bakır, magnezyum açısından zengindir. Yulaf ezmesi, kepekli ekmek, kepekli makarna ve bulgur tüketimi çok önemlidir.

 

Kuşkonmaz

Vücuttaki zararlı yağ hücrelerinin atılmasına ve kolesterolün düşmesine yardımcı olarak kalbe iyi gelmektedir.

 

Çikolata

Günde 2 parça bitter çikolata yemek, kolesterolü yüzde 36, kalp krizi riskini ise yüzde 50 düşürür.

 

Yeşil çay

 İçindeki polifenoller antioksidan özelliği nedeniyle kalp hastalıklarının engellenmesinde etkilidir. Siyah çay ve kahve tüketimi yerine; yeşil çay, adaçayı, papatya, rezene ıhlamur gibi bitki çaylarının tüketimini tavsiye edilmektedir.

 

Kırmızı Üzüm

 İçeriğindeki yüksek antioksidantlardan dolayı kalp hastalıklarında olumlu etkisi vardır. Özellikle çekirdekli kuru kırmızı üzümün tüketimi önerilir.

 

Domates ve Karpuz

Antioksidan özelliği olan likopeni yüksek oranda içerdiği için yapılan araştırmalarda kalp hastalıkları oluşum riskini azalttığı görülmüştür.

 

Yer Elması

Birçok antioksidan içeren yer elması, serbest radikalleri vücuttan atarak kalp sağlığını korur.

 

Soya

 Yüksek protein içeriğinin yanı sıra içerdiği B1, demir, çinko, fosfor, magnezyum sayesinde kalp hastalıklarının engellenmesinde etkilidir. Yapılan çalışmalarda düzenli olarak günde 25g soya tüketiminin kalp hastalıklarının oluşum riskini azalttığı saptanmıştır.

 

Keten Tohumu

 Doymamış yağ asitleri, potasyum, posa, E vitamini ve omega –3 içerir. Bu sayede kalp hastalıklarına karşı koruyucu etkisi bulunmaktadır. Her gün 1 çorba kaşığı keten tohumu yoğurt, çorba gibi besinlerin içine katılarak tüketilebilir.

 

Kuru Erik

Antioksidan oranı en yüksek besinlerden biridir. Lif içeriği sayesinde kalp hastalıkları riskini azaltır. 16 adet kuru erik günlük lif ihtiyacının yüzde 25’ini karşılamakatdır.

 

Papaya

Egzotik bir meyve olan papayanın içindeki sindirim sistemini düzene sokan enzimler kalp kaslarını korur, potasyum ise kalbi besler.