ip-atlamaİp atlama, hem keyifli hem pratik hem de oldukça etkili egzersizlerden biridir. İp atlama ile vücut daha fazla hareket etmekte, ayak ve diz eklemleri, bel kasları güçlenmektedir. Bu şekilde vücudun direnci kuvvetlenecektir.

İp atlama, tüm kas sistemlerinin çalışmasında etkili olup, kan dolaşımını hızlandırıcı etki yaratır. Lenf sistemi üzerinde de olumlu etki yaratacağı için selülit azaltıcı etkisi de bulunmaktadır.

Her egzersizin olduğu gibi ip atlamanın da metabolizmayı hızlandırıcı etkisi bulunmaktadır. Ancak ip atlamanın avantajlı yönü kısa sürede daha fazla etki göstermesi ve daha kısa zamanda daha fazla kalori yakımına katkı sağlamasıdır.

Metabolizmaya katkısı dışında, kardiovasküler sisteme de olumlu etkisi olacağı için, kalp- damar hastalıklarını önleyici olacak egzersiz olarak tercih edilebilir.

Yalnızca 15 dakikalık ip atlama, yaklaşık 200 kkal enerji yakımı sağlayacaktır. Bu da ortalama 3 dilim ekmek, yarım simit, 1 büyük dilim kek veya 1,5 yemek kaşığı tereyağına denk gelmektedir 🙂