pregnantGebelik döneminde, beslenmenin ayrıca bir önemi vardır. Anne ve bebeğin yeterli besin ögelerini karşılayabilmesi için annenin tüm besin gruplarından yeterli ve dengeli şekilde alıyo olması çok kritiktir.

Gelişen bir bebeğin vücut hücrelerinin çoğu proteinlerden yapıldığı için, tüm besin grupları gibi proteinlere dikkat edilmelidir. Yumurta, süt ve süt ürünleri, et, tavuk, balık, kurubaklagiller, badem, ceviz gibi besinler bu gruptadır.

Bebeğin ve annenin sağlığı, bebeğin zihinsel ve bedensel gelişimi için gerekli olan folik  asit, kuru fasülye,  mercimek , ceviz, ıspanak ve buğday  zengin kaynaklarıdır.

Düşükleri önlemek ve sağlıklı doğum için özellikle hangi vitamin ve minerallere dikkat edilmeli?

Çinko: Bebekte büyüme yetersizlikleri, ölü doğumlar ve doğumsal anomaliler görülebilir. Peynir, badem, ceviz, buğday ve bulgurda zengin olarak bulunur.

B12 vitamini: Bilişsel fonksiyonlarda görev alanB12 vitamini için süt, peynir, balık zengin kaynaklardır.

İyot: Yetersizlikleri düşük ve ölü doğumlara neden olabilen iyot, balık ve Deniz ürünlerinde, tavukta, beyaz peynirde, kuru baklagiller, yumurta ve sütte zengin olarak bulunur. Bahsettiğimiz mineraller de mutlaka yeterli miktarlarda alınmalıdır.

Demir: Kan yapımında görev alan demirden zengin kaynaklar, yumurta, pekmez, tahin, ıspanak, kuru kayısı, kuru üzüm, kuru baklagillerdir.

Tüm bu vitaminlerden herhangi birinde eksiklik gözlenirse, doktor gözetiminde ek destek olarak   alınmalıdır. Bunların dışında Omega-3, Omega-6 ve folik asit de tabiî ki birincil gerekli ögelerden.

Aynı zamanda, yeterli sıvı tüketimine dikkat edilmeli, hamilelikte oluşabilecek olan ödemi azaltmak için mutlaka yeterli su tüketilmelidir.