Günün ana yemeği hayvansal ve bitkisel kaynaklı proteinleri İçeren porsiyonları her zaman içermelidir.

Hayvansal proteinler arasında kırmızı et, tavuk, hindi, yağlı balıklar, deniz kabukluları ve süt ürünleri yer alır.

Bitkisel proteinler ise tam tahıllar, fasulye, mercimek, kİnoa, tofu (soya), kuruyemiş ve yumurtadan oluşur.

Proteinin az alınması demir, çinko ve B vitaminlerinin azalmasına yol açar. Bu elementlerin azalması İnfeksiyonlarda artışa, kas fonksiyonlarında azalmaya ve yorgunluğa neden olur. Fazla protein alınması (özellikle kırmızı et ve süt ürünlerinden alınan) osteoporoz ve kalp hastalıkları riskinde artışa neden olur. Bu nedenle bu gıdaları dengeli şekilde içeren diyet önemlidir.

Her gün her gruptan sadece 2-3 kez yemeniz önerilmektedir ve ideali bitkisel proteinleri hayvansal proteinlere tercih etmenizdİr.

Haftada birkaç kez yağlı balıkları tüketmek iyi olur. Bunlar A ve D vitaminleri yönünden ve çoklu doymamış yağlar açısından (omega-3) zengin gıdalardır. Bu yağlar kalp krizine yol açabİlen yoğun kanı İncelterek kalp hastalıkları riskini azaltmaya yardımcı olurlar.

Bir porsiyon örnekleri:

•    80 g tavuk, yağsız kırmızı et

•    80 g somon balığı, sardalya veya uskumru

•    1 -2 yumurta

•    80 g fasulye veya mercimek