PregnancyGünümüzde en büyük sorunlardan biri haline gelmiş olan doğurganlığın azalması, beslenme desteği ile de önlenebilir mi?

Günümüzde tüketilen birçok besinin doğallıktan uzak olması hormonal denge ve doğurganlığı nasıl etkiliyor?

Harvard Üniversitesinde yapılan çalışmalar sağlıklı ve dengeli beslenmeye başlayarak hamile kalma olasılığınızı %80 oranında artırabileceğinizi vurguluyor.

İdeal kiloda olmak hamile kalma olasılığını ve gebeliğin sağlıklı geçmesini sağlıyor. Harvard Üniversitesinde yapılan çalışmalarda; beden kitle indeksi 20-24 arasında olan kadınların kısırlık riskinin düşük olduğu görülmüştür.

HANGİ BESİNLERİN ALIMI DOĞURGANLIĞI OLUMLU YÖNDE ETKİLER?

-Lahana

-Roka, tere

-Sarımsak

-Kereviz

-Greyfurt, armut, hurma gibi meyveler

-Mercimek, nohut, kuru fasulye gibi kurubaklagiller

 

FOLİK ASİTİ YETERLİ ALIYOR MUSUNUZ?

Folik asit alımı kadın ve erkekte doğurganlığı arttırmak ve bebek sağlığı için en önemli etkenlerdendir.

Gebelik planlanmaya başlandığı zaman, en az gebelikten 3 ay öncesinden başlayarak, gebeliğin 3. ayının sonuna kadar günlük 400 mikrogram folik asit kullanılması önerilmektedir.

Ancak unutulmamalı ki vücudumuz folik asit üretimi yapamamakta ve bu nedenle sürekli, düzenli olarak besinsel takviye yapılmalıdır.

Peki doğal olarak, besinlerle folik asit alımını nasıl arttırabiliriz?

Muz

Brokoli

Çilek

Turunçgiller

Koyu yeşil yapraklı sebzeler folik asit içeriği açısından zengindir.

Bu besinlerin düzenli tüketilişi doğurganlığı arttırmada katkı sağlayacaktır.