beslenme-depresyonDepresyon kalıtımsal, çevresel ya da hormonal bozuklar sonrasında gelişen duygu durumu bozukluğudur.

Toplumda çok sık görülmekle beraber, ilk kez depresyonun tanımlanması Hipokrat dönemine kadar eskilere uzanır. Depresyon tedavisinde profesyonel psikolojik destek ve ilaç tedavisinin yanında kişiye özgü beslenme tedavisinin de olumlu etkilerinin çok olduğu bilimsel çalışmalar arasındadır.

İngiliz Psikiyatrist ve Beslenme Uzmanı Dr. Patrick Holford ve Brain Bio Centre’ın çalışmaları, başta D vitamini, Omega-3, selenyum ve çinko içeriği yüksek besinlerin triptofan salınımını dolayısıyla serotonin salınımı uyarıcı etkisi vardır.

Bu çalışmalara dayanarak; depresyonun engellenmesi, duygu durumlarının kontrolleri adına diyete hangi besinler eklenebilir?

• Omega-3 içeriği açısından zengin;

Somon, ceviz, avokado, soya fasulyesi gibi besinler,

• Selenyum içeriği yüksek;

Yumurta mantar, yulaf

Aynı zamanda, D vitamini için yeteri kadar güneş ışığı alınmalı ve eğer gerekirse Omega-3 ve D vitamini desteği alınabilir.