food-clock1Saat Değişmiyorsa

Saat 21.00’e kadar yemek yemeyi beklerseniz çok acıkırsınız ve açlığınızı kontrol edemezsiniz. Günün

bütün stresini atmak ve can sıkıntısını gidermek için sık sık kendinizi buzdolabının kapısında

bulabilirsiniz. Bu durumda saat 19.00 gibi, peynir ve salata veya bir taze meyve ile 15

fındık/badem veya ayran ile grisini ya da 1 dilim  ekmek-peynirden oluşan küçük bir öğün

yapabilirsiniz. Saat 21.00’de ise salatayı ve sadece ana yemeği yiyerek, aşırı kalori alımından

kaçınabilirsiniz.

oliveoilKalbe Sağlıklı Yağları Ilımlı Miktarda Kullanın

Yağ uzun süre midede kalarak midenin boşalmasını geciktirir ve tokluk hissi verir. Bu nedenle hem

sağlıklı olmak hem de kilo vermek için beslenmenizde doymuş yağı azaltıp doymamış yağı

artırın. Diyetinizi fındık, badem, ceviz, keten tohumu,  zeytinyağı,  balık yağı, avakado gibi sağlıklı

yağlar içeren besinleri eklemeyi deneyin süt, peynir ve et gibi gıdaların içindeki yağlar dışarıdan

bakıldığında görünmez. Eğer az yağlı beslenmek istiyorsanız hayvansal ürünlerin az yağlı olanlarını

tercih edin.

Gün Boyu Düzenli Aralıklar Ve Kontrollü Porsiyonlarla Öğünlerinizi Yapın

Kahvaltı, öğle, akşam yemeği ve öğünlerin arasında da atıştırmalık olarak, üç ana, üç ara öğün

planlayın ve bunlara bağlı kalın. Son atıştırmalık, yatmadan bir-iki saat önce yenmeli. Bu kadar çok

yemek, diyet yaparken çok fazla gibi görünse de, daha küçük porsiyonlar yiyeceğiniz için, daha sık

yiyeceksiniz. Bu metabolizmanızı hızlandıracak ve fazla yağı eritmeye yardımcı olacaktır.

İşlenmiş Karbonhidratları Azalt Ve Tam Tahılları Tercih Etkinoa

Beslenmenin yüzde 55 ya da 60’ı karbonhidrattan sağlanmalı. Karbonhidratlar vücudumuzda pek çok

görevi bulunuyor yeterince glikoz bulamayan beyin otomatik olarak kas dokusunu kullanmaya

başlıyor. Doğru tahılları tüketmek konusunda dikkatli olun. Tahıllar, rafine edilirse besin değeri kaybı

olur. Yulaf ezmesi, tam tahıl ekmeği, bulgur, kinoa ve  kabuklu pirinç gibi kompleks karbonhidratlara

evet demeli.

Ölçülü Beslen Sağlıklı Yaşa

Kilo vermeye çalışırken bazı gıdaların yasaklanması, ‘ya hep ya hiç’ tutumunu beraberinde getirebilir.

Tatlıları ve atıştırmalıkları yasaklamak yerine aşırıya kaçmadan diyette tüketmeli. Büyük bir pasta

yerine yazın yaklaştığı bu dönemde dondurma veya sütlü tatlı seçebilirsiniz. Bu gibi değişiklikler

yaparak hem sevdiğiniz besinlerle mutlu olursunuz hem de zayıflamanız için bir engel kalmaz.