demirnedenonemliDemir mineralinin insan vücudunda birçok önemli fonksiyonu vardır. Oksijenin taşınmasında, hücre ile ilgili işlemlerde rol oynar. Kansızlık sorunu yaşayan kişilerde, yoğun regl dönemlerinde ve spor yapan kişilerde özellikle ihtiyaç haline gelir. Kadınlarda daha sık eksikliğine rastlamamızın sebebi büyük çoğunlukla budur.

Kan proteinlerinden olan hemoglobin üretimi için vücut demire ihtiyaç duyar. Hemoglobinin primer görevi kanda oksijen taşıma olduğu için, demir eksikliği durumlarında kanda yeterli oksijen taşıması olamaz ve böylece kansızlık durumu oluşur.

Bu durum, nefes darlığı, halsizlik, baş dönmesi, asabiyet gibi durumları beraberinde getirmektedir.

18-50 yaş arasındaki bütün kadınlar günlük olarak 18 mg demir mineraline ihtiyaç duyarlar. Hamile kadınların ise günlük demir ihtiyacı daha fazladır ve 27 mg demire ihtiyaç duyarlar. Hamile kadınlarda artan kan ihtiyacını karşılamak için daha fazla demire ihtiyaç duyulur.

Demir içeriği yüksek besinler nelerdir?

Hayvansal kaynaklı olarak, balık grubundan özellikle istiridye ve karides demir açısından oldukça zengindir. Aynı zamanda kırmızı et de demir içeriği yüksek besinlerden.

Bitkisel kaynaklı olarak, ıspanak, soya fasulyesi, barbunya, kırmızı ve yeşil mercimek, domates ve erik demir içeriği yüksektir.

Aynı zamanda, demir emilimini arttırmak adına bu besinleri, biber, turunçgiller, kivi, çilek gibi C vitamini yüksek besinlerle tüketmek faydalı olacaktır.