cocuk_1Şüphesiz ki, çocukluk çağında, hem fiziksel hem zihinsel gelişimi en çok etkileyen faktörlerden bir tanesi beslenmedir. Yapılan çalışmalarda, yetersiz ve dengesiz beslenen çocuklarda dikkat sürelerinin kısaldığı, algıların azaldığı ve davranış bozukluları çektikleri ve okul başarılarının düşük olduğu ortaya koyulmuştur.

Bunun yanı sıra, çocuklardaki şişmanlığın temelinde de beslenme bozukluğu, hormonal dengesizlik, çevresel etmenler etkilidir. Çocukların almaları gereken enerji miktarı ortalama 1800-2000 aralığında değişmektedir. Bu rakamlar çocuğun yaş, boy ve fiziksel aktivite durumuna göre değişmektedir.

2-5 yaş arası çocuklarda alınması gereken kalori miktarı ortalama olarak, (yaş*100)+1000 olarak hesaplanır.

Çocukları düzensiz beslenme ve obeziteden korumak adına neler yapabiliriz?

Düzenli yemeye ve sofra düzenine alıştırılmalı.

Yemek konusunda baskı yapılmamalı.

Besinlerde çeşitlilik sağlanmaya çalışılmalı.

Hazır meyve suları ve şekerli içecekler yerine, su ve süt/ayran tüketimine alıştırılmalı.

Ara öğünlerde sağlıklı atıştırmalıklar verilmeli.

Çocuğun ilgisine göre bir spor dalıyla ilgilendirilmeli.

Çocuk beyin gelişimi için en önemli besin kombinasyonları;

Yoğurt + yaban mersini/ elma /ananas,

yoğurt + tahıl Yumurta + roka/ıspanak/maydanoz

Izgara balık + bol limonlu salata

Yulaf ezmesi + tarçın Peynir + sebze Kırmızı et + bol limonlu salata

Meyveler + yağlı tohumlar (badem, fındık, ceviz)

cocuk2

Çocukların sevebileceği sağlıklı alternatifler;

Muzlu pankek:

2 adet yerli muzu çatalla eziyoruz, daha sonra üzerine 2 yumurta ve kabartma tozu ekleyip iyice çırpıyoruz, çok az tereyağı erittiğimiz tavada pişiriyoruz. Meyve topu Yaklaşık 10-12 adet medine hurması veya kuru kayısıyı süt ile haşlayıp, 10-15 adet fındık veya badem ve diyet bisküvi ile beraber blenderdan geçirip, top halinde şekil verelim.

Sebzeli Tortelli Pizza:

1 Büyük kabak, 1 patlıcan, kırmızı ve yeşil biberi çok az zeytinyağı ve bol baharat ile soteleyelim.

Sonrasında; tortelli ekmekğinin üzerine serip, light kaşar rendeleyerek fırına verelim.

Afiyet olsun.