chiatohumuZengin protein, yağ ve lif içeriği ile Aztekler’in en önemli besin kaynağı olan chia tohumunun kökeni Meksika ve Guetemala’nın bereketli topraklarında yetişen bir adaçayı türünün (Salvia hispanica) tohumlarıdır. Zengin protein, yağ ve lif içerdiği ile Aztekler’in en önemlisi besin kaynağı olan chia maya dilinde güç anlamına gelir.

Ortalama 2 yemek kaşığı chia 139 kalori, 4 gram protein, 9 gram yağ, 12 gr karbonhidrat ve 11 gram lif içeriyor. Ayrıca vitamin ve mineral yönünden de kıymetli. 100 gram tükettiğinizde kalsiyum, demir ve magnezyum ihtiyacınızın yarısından fazlasını karşılamış oluyorsunuz.

Chia Tohumu Faydaları

  • Enerji ve direnç verir.

  • Bağışıklık sistemini güçlendirir.

  • Kilo vermede yardımcı olur.

  • Kan şekerini dengeler/düzenler.

  • Kansızlığa karşı etkilidir.

  • Vücudu toksinlerden arındırır.

  • Kemikleri güçlendirerek kemik erimesine karşı korur.

  • Depresyona karşı etkilidir.

  • Sindirimi kolaylaştırır.

  • Kalp damar hastalıklarına yakalanma riskini azaltır.

  • Kötü kolesterolü düşürmede, iyi kolesterolü yükseltmede etkilidir.

  • Cilt, saç ve tırnak yapısını kuvvetlendirir.

  • Ağız ve diş sağlığını korumaya yardımcıdır.

  • İnflamasyonu azaltıcı etkileri vardır.