vitamin-cC vitamini dendiğinde ilk aklımıza bağışıklık sistemini kuvvetlendiriciliği gelmektedir. Bu tabiî ki C vitaminin en kuvvetli özelliklerinden biridir. Ancak yapılan çalışmalar gösteriyor ki, C vitamini, yeterli tüketilmesiyle bilinmeyen bir çok fayda daha sağlıyor.

American College of Nutrition’da yapılan çalışmalara göre yeterli C vitamini alımı yağ yıkımını %30 oranında arttırmaktadır. Özellikle egzersiz öncesi ara öğünde C vitamininden zengin meyve tüketimi hem enerji veriyor hem de inatçı yağ hücrelerinin daha kolay okside olmalarını sağlıyor. Bu sayede özellikle karın bölgesindeki yağların yıkımı ve kilo kaybında alınan verim artıyor.

Aynı zamanda, C vitamini demir emiliminin verimliliğini arttırmaktadır. Bu nedenle demir içeriği yüksek, et-balık, koyu yeşil yapraklılar, kurubaklagiller gibi besinleri C vitamini ile beraber tüketmek demir emilimini arttıracaktır.

C vitamini içeriği yüksek başlıca besinler:

  • Portakal
  • Kivi
  • Limon
  • Greyfurt
  • Yaban mersini
  • Balkabağı
  • Yeşil ve kırmızı acı biber
  • Brokoli
  • Taze baharatlar
  • Taze fasulye
  • Ispanak