sekerbayramifoodtestBayram da formunuzu korumak için yapmanız gereken tek şey sağlıklı olmak!

Sağlığınızı koruyacak önerilerimizi yazımızın devamında sizlerle paylaşıyoruz. Şimdiden mutlu ve sağlıklı bayramlar dileriz…

İşte sağlık önerilerimiz:

Kahvaltıyı Fazla Kaçırmadan Sağlıklı Tercihler Yapın

Çoğu aile için herkesin bir araya geldiği bayram kahvaltısı çok önemlidir. Kahvaltı için doğru seçimler yapmak gerekir. Ağır, kızartılmış hamur işleri, yağlı pastane ürünleri, bal, kaymak, sucuk ve salamlı omletlerin yer aldığı kahvaltı mönülerinden uzak durulmalı; sofrada peynir çeşitleri, bol salatalık, domates gibi söğüş sebzeler, süt, kahvaltılık gevrek, haşlanmış yumurta veya yağsız sebzeli omlet, kepek, çavdar veya tahıllı ekmeklerin bulunduğu sofralar tercih edilmelidir.

Tatlı Seçiminizi Sağlıktan Yana Yapın

Bayram günlerinin vazgeçilmezi tatlı ve çikolatadan mümkün olduğunca uzak durulmalıdır. Kan şekerinde ani artışlara ve yağ depolanmasında hızlanmalara neden olan tatlı ve şekerlemeler kronik hastalığı olanlar, sağlığına dikkat edenler ve kilo kontrolü yapanlar için kaçınılması gereken gruptadır. Misafirlere meyve salataları, light dondurmalı meyve tatlıları veya light sütlü tatlılar ikram edilebilir. Diyabet hastaları veya kilosunu korumaya çalışan bireyler tatlandırıcı ile yapılmış sütlü tatlılardan tüketebilirler. Ancak dışarıda, diyabetik ve diyet olarak satılan tatlıları alırken mutlaka dikkatli olunmalıdır. Diyabetik ya da diyet adını alan her gıda uygun olmayabilir. Kalorisi mi azaltılmış yoksa tatlandırıcı mı kullanılmış sorgulanmalıdır.

Su Tüketmeyi Unutmayın

Su metabolizmanın devamı, sağlığı ve arınması için çok önemli olduğu kadar, kişiler üzerindeki rahatlatıcı etkisiyle de vazgeçilmezdir. bayram boyunca günde en az 8-10 bardak su içilmeli, sık sık ikram edilen çay, kahve, asitli-gazlı içeceklere hayır denilebilmelidir. Bayram ziyaretleri sırasında tüketilen fazla çay ve kahve tüketimi uykusuzluk, kalpte ritim bozuklukları, mide problemlerine sebep olabileceğinden bu tür içecekler tüketilirken miktarlarına dikkat edilmelidir.

Ayrıca, alkol tüketilecekse şarap veya light bira tercih edilmeli ve aşırıya kaçılmamalı ; açık havada 30- 60 dakikalık yürüyüşler yapılmalı; vücudu toksinlerden arındıran yani antioksidan etkisi bulunan, posa kaynağı meyve ve sebzeye ağırlık verilmelidir.