avokadoAvokado kabuğu yeşil, yenen kısımları beyaz, iri çekirdekli bir meyvedir. Avokado tam olgunluğa toplandıktan sonra erişir. Lezzetini anlamak için olgunlaşmasını beklemek gerekmektedir. Bunun için hemen tüketmek üzere satın alıyorsanız, yumuşak olanı seçmeniz gerekir. Seçerken aynı zamanda derisinin parlak ve kaygan olmasına, salladığınızda çekirdeğin sesinin gelmesine dikkat edin.

Meyve olarak yetişen avokado yüksek yağ içeriğinden dolayı diyette yağ grubu olarak tercih edilir. Ancak içeriğindeki bu yağ, doymamış yağ grubu olduğu için oldukça faydaları ve kilo verimine katkısı vardır.

Enerji değeri yüksek bir meyve olan Avokado yağ ve protein açısından da oldukça zengindir. Ayrıca bol miktarda A ve E vitamininin yanında B grubu vitaminleri ve potasyum gibi mineralleri içinde barındıran besleyici bir besindir.

Avokadonun sağlık için faydaları;

  • A, C, E vitaminleri açısından zengin olan avokado, vücudumuzun karbonhidrat, protein ve yağ metabolizmasında düzenleyici görev yapar.

  • Avokado, B6 vitamini ve homosistein seviyesini düzenlemeye yardımcı olan folik asit içerir.

  • Avokadonun en can alıcı özelliklerinden bir tanesi de antienflumatuar özelliğidir. Avakodanın içerdiği Polifenoller ve flavonoidler gibi Phytonutrient bileşiklerin inflamatuar ve dejeneratif hastalıkların riskini azaltıcı etkisi biliniyor.

  • Asparagin, aspartik asit, glutamin ve glutamik asit gibi serbest aminoasitlere diğer meyvelerden daha fazla oranda sahiptir.

  • Antioksidanlar açısından zengin olan avokado yaşlanma belirtilerini önlemede de faydalıdır . İçeriğinde bulunan glutatyon bağışıklık sistemini güçlendirir, yaşlanma sürecini yavaşlatır ve sağlıklı bir sinir sistemi için gereklidir.

  • Kabızlığa karşı olumlu etkisi olduğu gibi, zararlı toksinlerin vücutta atımına da yardımcı olur.

  • Bir çok faydası bulunan avokadonun, 100 gramında 165-170 kalori bulunması sebebi ile kilo verme döneminde porsiyon kontrolü dahilinde tüketilmesi önerilir.