avokadoAvokado: Avokado her ne kadar yüksek kalorili bir besin olsa da vitamin ve mineral değeri oldukça yükse bir besindir. Kalori düzeyi yüksek olsa da kilo vermeye de yardımcı olur. Avokado vücuttaki alkali/asit dengesinde rol oynar. Doymamış yağ grubu, yüksek lif ve protein kaynağı olması yanında önemli düzeyde potasyum ve B6 vitamini içerir. B6 sinir sistemi için önemli bir vitamindir. Ayrıca kırmızı kan hücreleri, diş ve diş etleri için de oldukça gereklidir. Avokado C, E ve beta karoten vitaminleri yönünden zengindir. Tüm bu yönleriyle avokado önemli bir antioksidan özellik taşır.

 

yaban-mersiniYaban mersini: Tüm meyve ve sebze grubu arasında antioksidan içeriği en yüksek besin olarak kabul edilir.

25-42 yaş arasında 93.600 kadının katılımıyla gerçekleştirilen araştırmaya göre, her hafta 3 porsiyon (3 kase diyebiliriz) veya daha fazla yaban mersini tüketen kadınların kalp krizi yaşama olasılığı bu meyveyi az veya hiç tüketmeyen kadınlara göre %32 daha düşük. Bu özelliği içeriğinde bulunan, antosiyanin maddesi sağlamaktadır.

 

brokoli

Brokoli: İçeriğinde fitokimyasallar olarak adlandırılan sadece bitkilerde bulunan ve antioksidan özelliğe sahip kimyasallar sayesinde kanser yapıcı hücrelerin etkisiz hale getirilmesine yardımcı olur.

 

sarimsakSarımsak: Sarımsağın en önemli biyokimyasal özelliklerinden biri antioksidan potansiyelidir. Bu özelliğinin içindeki organik kükürt bileşiklerinden (allisin) kaynaklandığı düşünülmektedir.