allergy-foodVücudumuzda alerjik reaksiyonların oluşmasına neden alerjen maddeler hedef organlarda, bir takım biyokimyasal reaksiyonlara, salgılara neden olurlar bunlardan biri de histamindir. Histamin vücut sıvılarının damarlardan dokulara sızmasına neden olur.

Bu alerjik durumlar çeşitli faktörlere bağlı olarak ortaya çıkabilmektedir. Polen, küf, toz, tüy, mevsimsel değişiklikler, besinsel alerjiler gibi.. Bu durumlar, bağışıklık sisteminin düşük olduğu zamanlar ve mevsim geçişlerinde daha çok ortaya çıkabilmektedir.

Peki bu histamin salgısını tetikleyebilecek veya engelleyebilecek besinler var mıdır?

“Evet.”

Doğal olarak histamin içeriği olan besinler;

Bazı peynir grupları; özellikle parmesan, eski kaşar ve küflü peynirler, şarap ve bira, kuru meyveler,
tuzlu kurutulmuş veya füme etler; pastırma, somon füme, tavuk-hindi füme, işlenmiş et ve balık, şarküteri grubu, krema, tereyağ, sirke ve sirke içeren soslar.

Aynı zamanda muz, süt, çikolata, deniz ürünleri, çilek vücudun histamin salgısını arttırıcı etki gösterirler.

Antihistamin özellik gösteren besinler ise;

C vitamininden zengin, turunçgiller, kivi, maydanoz, kuşburnu, quersetin içeriği olan, soğan, elma, sarımsak, kurubaklagiller, böğürtlen ve Omega-3 içeriği yüksek keten tohumu, ceviz, karatonoidlerce zengin besinler; havuç, kırmızı ve sarı biber, brokoli, zerdeçal…gibi besinlerdir.

Alerji sezonu antihistamin çaylar; ısırgan otu çayı, papatya çayı, meyan kökü çayı, kekik çayı, yeşil çay, lavanta çayı.

Bu nedenle, alerjik yapıya sahip bireyler histamin içerikli besinlerden uzaklaşmaları gerektiği gibi, antihistamin özellikli besinleri diyette mümkün olduğunca arttırmalılardır.