newyear

  • Yılbaşında akşam fazlasıyla kalori alacağım diye düşünüp, kahvaltı, öğle ve ara öğünlerinizi atlamayın. Özellikle hafif bir kahvaltı ile güne başlayıp, akşama kadar en az 1,5 litre su içiniz.

 

  • Kahvaltıda; süt ve kahvaltılık tahıl gevreği ile hazırlanmış bir kahvaltı ya da tam buğday unu ekmek ile bir tost tercih edebilirsiniz. Bol maydanoz, domates, salatalık gibi sebzeleri de tüketin.

 

  • Yılbaşı akşamı; sofraların vazgeçilmezi et yemekleri oluyor. Bu yüzden öğlen zeytinyağlı sebze yemeklerini tercih edebilirsiniz. Kabak çorbası, lahana çorbası ve diğer sebze çorbaları 1 dilim ekmek, yağsız salata ve 4 kaşık yoğurt öğle alternatifiniz olabilir.

 

  • Pişirme yöntemlerinizi değiştirerek de daha az kalori almanız mümkün. Kızartma, kavurma yerine fırında ya da ızgara tercih ediniz. Salatalarınıza yağ ve sos eklemeyin ve sofralarınızda kalorisini sorun etmeden yiyebileceğiniz; ızgara sebzeler, sossuz salatalar, light yoğurt ile hazırlanmış sebzeli mezeler bulundurun. Etin görünür yağlarını ayırın. Köfte yerine parça et şeklinde mönüleri tercih ediniz.

 

  • Özellikle yeni yılda dışarıda yemek yiyecekseniz; çorba ya da pilavdan birini tercih ediniz. İkinci bir alternatif olarak ise;  1 kepçe çorba 4 kaşık pilav şeklinde kendinize miktar koyabilirsiniz. Özellikle kremasız bir çorba seçiniz. Hiç ekmek tüketmeden tüm servisleri bitirmek yerine, porsiyonlarınızı küçültüp yanında ekmek yiyebilirsiniz. Beyaz ekmek yerine; tam tahıllı, çavdar, tam buğday gibi ekmekleri tercih ediniz (İNTOLERANSINIZ YOKSA) . Evde ise; yemekleri daha az yağ ile hazırlayınız. Lezzetinden hiçbir şey kaybetmeyeceğini göreceksiniz.

 

  • Ara öğünleri atlamak, akşam porsiyon kontrolü yapmanızı zorlaştırır. Ara öğünlerde meyve ve yanında süt/yoğurt/kefir (İNTOLERANS GÖSTERMEDİĞİNİZ SÜT ÜRÜNLERİ İLE) tercih edebilirsiniz. Ananas, kivi, greyfurt özellikle tercih edebileceğiniz meyvelerden. Bu arada 2 fincan yeşil çay içebilirsiniz. Örneğin; bir kutu probiyotikli yoğurt, içerisine 1 kaşık yulaf ezmesi ve  yanında 2 dilim ananas ile ikindi ara öğünü yapabilirsiniz ve bu sayede akşam yemeğine açlık hissi ile başlamazsınız.

 

  • Gün boyu çayınıza ve sularınıza 1-2 karanfil ekleyebilirsiniz. Meyvelerinize ise tarçın serpin. Karanfil ve tarçın kan şekerini dengeler, açlık hissini azaltır.

 

  • Yılbaşında diğer önemli bir konu ise;  alkol tüketimi. Özellikle yemekten önce alkol tercih etmeyiniz. Viski, votka gibi yüksek kalorili içkiler yerine şarap ve bira tercih (BİRA MAYASI İNTOLERANSI YOKSA) edebilirsiniz. Kadınlar 2 kadeh, erkekler ise 3-4 kadeh tüketebilirler. 1 g alkol vücuttan 7-10 ml su atılmasına neden olur. Alkolün yanında mutlaka su içiniz.

 

  • Yılbaşında tatlısız olmaz diyorsanız; meyve tatlıları ya da sütlü tatlılar tercih ediniz.

Sağlıklı kişiler yukarıdaki önerilerini uygulayarak bu günü, hem sağlıklı beslenerek hem de daha az kalori alarak geçirebilirler. Kronik bir hastalığı olan kişiler ise; diyetlerindeki temel kurallara mutlaka dikkat etmelidirler.